Liikumisõpetusega seotud müüdid
Nagu iga suurem muutus, tekitab kehalise kasvatuse uuendamine liikumisõpetuseks hulganisti arutelusid ja küsimusi: mis saab näiteks õpilaste pingutusest ja motivatsioonist, mis saab spordist üleüldse, kuidas see uutmoodi motiveerimine käib jms.
Siit leiate kümme põhilist muret ja müüti, mida oleme liikumisõpetuse kohta kuulnud, ning lisasime neile abistavaid seletusi ja vastuseid:
- “Hinne motiveerib last liikuma.”
- “Liikumisõpetusest kaob pingutus.”
- “Sport kaob.”
- “Õpilaste motiveerimine on raske, nõuab eraldi pingutust, viib tunni fookuse mujale, tekitab õpetajale lisatööd, segab sisu edasiandmist.”
- “Kõik on kinni kodus ja vanemates.”
- “Liikumisõpetus muutub tiluliluks. Arvestuse saamiseks piisab, kui õpilane käib kohal.”
- “Ainekava muutus ei muuda tundide sisu.”
- “Liikumisõpetuse ainekavaga jääb tunni intensiivsus liiga madalaks.”
- “Me siin Eestis leiutame jalgratast selle ainekava uuendamisega. Miks seda vaja on?”
- “Ma teen ikka nii, nagu olen alati teinud. Mul pole eriti vahet, kas on kehaline kasvatus või liikumisõpetus.”
Liitu uudiskirjaga
Kodulehe uuendamisel, õppematerjalide lisandumisel või muu liikumisõpetusega seotud info jagamiseks saadame aeg ajalt infokirju. Kui sa soovid neid saada, sisesta palun enda kontakt.
Liikumisõpetuse arendus- ja rakendustegevused toimuvad koostöös Haridus- ja teadusministeeriumi ja Liikuma Kutsuva Kooli tegevustega. Aastatel 2020-2023 toimuvad arendus- ja rakendustegevused projekti “Kooliõpilaste liikumisaktiivsuse toetamine” toel. Projekti rahastatakse Euroopa Majanduspiirkonna toetuste 2014-2021 programmist “Local Development and Poverty Reduction”, mille kaasrahastajaks on Sotsiaalministeerium ning omafinantseeringu katab Tartu Ülikool.